Tadbirda ishtirokchilar elektron tijoratdagi yangi tendensiyalar va oʻzgarishlarni muhokama qildilar. Xususan, bugungi kunda elektron tijorat juda tez surʼatlar bilan rivojlanayotgani taʼkidlandi. Bozor ishtirokchilari uchun onlayn savdo maydonchasida strategiyalar va biznes ustuvorliklari qaysi yoʻnalishda oʻzgarib borayotganini tushunish muhimdir.
Sessiyada Eksport va xalqaro savdo instituti bosh direktori Marko Forjione, Uzum Market texnik direktori Kevin Xanda, Oʻzbekiston Respublikasi raqamli texnologiyalar vaziri Sherzod Shermatov, OpenWay Group kompaniyasining savdo va yangi biznesni rivojlantirish boʻyicha maslahatchisi Irina Kamxadze, ZoodPay va ZoodMall bosh direktori va asoschisi Maykl Xoy, YovroOsiyo Iqtisodiy Ittifoqining davlat tashkilotlari va jamoatchilik siyosati bilan aloqalar boʻyicha yetakchi mutaxassis –/YeE, HP Diane Rayan spiker sifatida ishtirok etdi. Sessiyani Amerika Oʻzbekiston Savdo palatasi ijrochi direktori Yelena Son olib bordi.
Oʻzbekiston raqamli texnologiyalar vaziri Sherzod Shermatov oʻz nutqida Oʻzbekistonda elektron tijorat jadal surʼatlar bilan rivojlanayotganini taʼkidladi. Biroq, shunga qaramay, koʻplab oʻzbekistonliklar hali ham anʼanaviy savdodan onlayn savdoga oʻtishda qiynalayotgani bilan bogʻliq maʼlum qiyinchiliklar mavjud.
Shunga qaramasdan Oʻzbekistonda raqamlashtirish jadal surʼatlar bilan davom etyapti va bu mamlakatda elektron tijoratni rivojlantirishga ijobiy taʼsir koʻrsatyapti. Xususan, oʻtgan yili E-Com hajmi 300 million dollarni tashkil etdi. Bu koʻrsatkichni oshirish rejalashtirilgan.
Oʻz navbatida, Eksport va xalqaro savdo instituti bosh direktori Marko Forjione E-Comda katta imkoniyatlar mavjudligini taʼkidladi. Oʻzbekiston esa bu yoʻnalishda mintaqaviy yetakchiga aylanish uchun ajoyib salohiyatga ega.
Uzum Market texnik direktori Kevin Xanda ham Oʻzbekistonda elektron tijoratni rivojlantirish boʻyicha oʻz tajribasi bilan oʻrtoqlashdi. Xususan, “Uzum Market” platformasiga talab ortib borayotgani elektron tijoratga qiziquvchilar soni ortib borayotganidan dalolat berishini taʼkidladi, deb xabar beradi Investitsiyalar, sanoat va savdo vazirligi matbuot xizmati.
Shuningdek, soʻzga chiqqanlar Oʻzbekiston hali ham anʼanaviy savdoni afzal koʻrayotgan odamlarning dunyoqarashini oʻzgartirishi kerakligini ham taʼkidladi. Zero har qanday holatda ham kelajak elektron tijoratga tegishli. Eʼtiborlisi, bugungi kunda Oʻzbekiston bu sohani rivojlantirishda ulkan sakrashlarni amalga oshiryapti.