2020 koʻplab kompaniyalar uchun dahshatli natijalarga olib keldi, ammo ayni paytda koronavirus inqirozidan eng koʻp yutganlar ham boʻldi, deb yozadi Financial Timesʼga tayanib Sof.uz.
Nashr 2020-yil boshidan buyon kapitallashuv oʻsishi boʻyicha eng yaxshi 100 ta kompaniyalar roʻyxatini tashkil etdi va undagi eng yaxshi oʻnta kompaniya bahosi 1,45 trln. dollarga oʻsdi. Asosiy oʻsish toʻrtta sektorda kuzatildi: IT, isteʼmol tovarlari (asosan onlayn savdo), sogʻliqni saqlash va telekomunikatsiyalar Inqiroz davrida kapitallashuvning oʻsishi boʻyicha eng yaxshi 10 ta kompaniya quyidagilar:
Amazon, + $401,1 mlrd.
Jeff Bezos kompaniyasi antivirus tadbirlariga $ 4 milliard sarfladi, sarmoyadorlar buyurtmalarning keskin oʻsishini va kompaniyaning bulutli biznesi muvaffaqiyatini koʻrishdi.
Microsoft, + $269,9 mlrd.
Koronavirus Satiye Nadella boshqaruvidagi kompaniyaning bulutli konvertatsiyasining muvaffaqiyatini isbotladi va shu bilan birga XBox oʻyin xizmatini faollashtirdi.
Apple, + $219,1 mlrd.
Jismoniy shakldagi doʻkonlar yopilganiga qaramay, kompaniya birinchi chorakda 58 milliard dollar ishlab topdi.
Tesla, + $108,4 mlrd.
1-may kuni Ilon Muskning oʻzi kompaniyaning aksiyalari juda qimmat ekanligini maʼlum qildi, iyun boshida kotirovkalar $ 1000 dan oshdi.
Tencent, + $93 mlrd.
Birinchi chorakda Xitoy kompaniyasining onlayn-oʻyinlardan olgan daromadi 30 foizga oʻsdi. Videokonferensiya va WeChat messenjeri alohida holatda ajralmas boʻlib chiqdi.
Facebook, + $85,7 mlrd.
Uyda zerikkan foydalanuvchilar ijtimoiy tarmoqlarda koʻproq vaqt sarflashni boshladilar va koʻpincha homiylik havolalarini bosishni boshladilar. Platformadagi reklamalarni koʻrish soni 39 foizga oshdi.
Nvidia, $83,3 mlrd.
Oʻz-oʻzini xavfsiz holatga keltirganda, foydalanuvchilar kompaniya platformasida oʻyinlarni oʻynash uchun 1,5 baravar koʻproq vaqt sarflay boshladilar.
Alphabet, + $68,1 mlrd.
Turli sohalarning kontekstli reklamasi savdosi pasaydi, ammo YouTube reklama daromadlari 10 foizga oʻsdi.
PayPal, + $65,4 mlrd.
Onlayn toʻlovlarga ulanmaganlar, koronavirus tufaylu buni amalga oshirishga majbur boʻlishdi. Aprel oyida platformaga 7,4 million yangi foydalanuvchilar keldi.
T-Mobile, + $59,7 mlrd.
AQSHning ulkan bozorida uchinchi oʻyinchi Sprint bilan muvaffaqiyatli birlashdi va 452 ming yangi obunachilarni qabul qilib oldi.