Ayniqsa, qurolli mojarolar davom etayotgan mamlakatlarda maktabga bormayotgan bolalar soni ortib bormoqda.
Bugun Butunjahon o'qituvchilar kuni 1994-yilda 1966-yil 5-oktabrda Parijda ishlab chiqilgan “O'qituvchilar maqomi to'g'risida”gi tavsiyanoma imzolanganligi munosabati bilan tashkil etilgan. Ushbu hujjat UNESCO va Xalqaro mehnat tashkiloti tomonidan tashkil etilgan konferensiya natijasida tuzilgan.
Euronews yaqinda 2025/2026-o'quv yili boshlanishi haqidagi “Yevropa harakatda” hisobotida o'qituvchilar yetishmasligini ta'kidladi. Bu holat Yevropa Ittifoqining ko'plab mamlakatlarida, xususan, Fransiya, Portugaliya va Belgiyada sezilmoqda.
BMTning Bolalar jamg'armasi ma'lumotlariga ko'ra, 2024-yilda faqat 31 foiz mamlakatlarda samarali o'qituvchilar tayyorlash tizimi mavjud bo'lib, bu 64 foiz maqsadli ko'rsatkichning yarmidan kamrog'iga teng.
Hisobotda aytilishicha, o'n yil ichida maktabga bormagan bolalar va o'smirlar soni taxminan 272 millionga yetadi.
UNICEF ma'lumotlariga ko'ra, ta'limga rasmiy yordam 3,2 milliard AQSh dollariga kamayadi. Bu maktabga bormaydigan bolalar sonining 272 milliondan 278 millionga ko'payishiga olib keladi.
UNICEF hisob-kitoblariga ko'ra, qurolli mojarolardan jabr ko'rgan mamlakatlarda maktabga bormayotgan 234 million bola sifatli ta'lim olish uchun yordamga muhtoj, bu so'nggi uch yil ichida 35 millionga oshgan.
Ushbu 234 million bolaning 85 millioni umuman maktabga bormayapti: 52 foizi qizlar, 17 foizi qochqin yoki ko'chirilgan bolalar, 20 foizdan ortig'i nogironligi bo'lgan voyaga yetmaganlardir.
Eng og'ir vaziyat Falastin hududida yuzaga keldi, 2025-yil iyunigacha bo'lgan holatga ko'ra, 588 ta maktab binosi zarar ko'rgan yoki vayron bo'lgan, ularning 538 tasi (95,4 foizi) G'azo sektori va 50 tasi G'arbiy Sohilda.
Sudanda maktab yoshidagi bolalarning aksariyati maktabga bormaydi. Gaitida to'dalar zo'ravonligi va fuqarolar tartibsizliklari darajasining oshib borayotgani sababli 1,4 milliondan ortiq voyaga yetmagan bolalar ta'lim olishga muhtoj, deb xabar berdi ru.euronews.com.








