Yaponiya zilzila paytida ham harakatlana oladigan yangi super tezyurar poyezdini ishlab chiqara boshladi

    Transport 2 Iyul 2020 3273

    Yaponiyadagi eng soʻnggi rekord darajadagi oʻqdek tezyurar poyezdi nafaqat tezroq va yumshoqroq harakat qiladi, balki zilzila paytida yoʻlovchilarni xavfsiz joyga yetkazishga qodir.

    N700S 1-iyul kuni ishga tushirilgan va Tokaido va Osakadagi Shin-Osaka stansiyasini bogʻlaydigan Tokaido Shinkansen liniyasiga xizmat qiladi. U soatiga 360 kilometr tezlikni bosib oʻtishi mumkin. 2019-yilda oʻtkazilgan sinovlar paytida u yangi rekord oʻrnatdi va dunyodagi eng tezyurar poyezdlardan biriga aylandi.Biroq, ish tezligi soatiga 285 kilometr bilan cheklanadi.

    Bu 13 yil ichida Markaziy Yaponiya temir yoʻlining (JR Central) Tokaido Shinkansen liniyasiga qoʻshilgan birinchi oʻq otish poyezdi modelidir, dastlab 2020-yilda Tokio Olimpiadasiga bagʻishlangan edi. Endi 2021-yilga qoldirildi.

    Tasodifga koʻra, Yaponiya Tokio va Osakani bogʻlaydigan Tokaido Shinkansen liniyasini 1964-yilda ochgan. Bu dunyodagi birinchi tezyurar temir yoʻl liniyasi edi. Tashqi koʻrinishiga qarab, N700S eski N700 yoki N700A modellaridan unchalik farq qilmaydi. Oqlangan tillarang logotipidan tashqari. Ammo yaqinroq qaralganda, yangi poyezdda burun burchagi, pufakcha “yonoqlari” va silliq faralar dizayni bor. Ichki qismida yangi ishlab chiqilgan oʻrindiqlar yoʻlovchilarga oʻtirishga imkon beradi, bu ayniqsa uzoq masofali yoʻlovchilar uchun yana-da qulaylik yaratadi. Har bir oʻrindiqda alohida elektr taʼminoti mavjud. Ichki yoritish yumshoqroq va tinchlantiruvchi atmosferani yaratishga moʻljallangan.

    Yoʻlovchilarga buyumlari toʻgʻrisida eslatib turish uchun har bir toʻxtash joyida yuk javonlari ajratib koʻrsatiladi. Bundan tashqari, ushbu modelga juda katta hajmli yuklarni saqlash uchun koʻproq joy ajratilgan. Poyezd modernizatsiya qilingan avtomatik boshqaruv va tormoz tizimiga ega. Bu esa, favqulodda holatlarda tezroq toʻxtashga imkon beradi. Shuningdek, u litiy-ion batareyasi bilan jihozlangan. U oʻzini oʻzi qoʻzgʻatadigan tizimi bilan dunyoda birinchi boʻlib jihozlangan. Ushbu tizim elektr uzilishida poyezdga qisqa masofani bosib oʻtishga imkon yaratadi. Agar u xavfli hududda – tunnelda va koʻprikda boʻlsa, masalan, zilzila paytida past tezlikda xavfsiz joyga oʻtishiga imkon beradi.

    Shuningdek, avtomobillar ichida koʻproq kameralar oʻrnatildi. Har bir mashinada kameralar 2 tadan 6 taga koʻpaydi. Yangilangan tarkibiy qismlar eski modelga nisbatan poyezd tagida kamroq joy egallaydi. Shuningdek, bu ishlab chiqarish vaqtini tezlashtirish bilan birga energiya sarfini kamaytiradi va xalqaro miqyosda operatorlar uchun yana-da jozibador tanlovga aylanadi.

    — N700S pol ostida mexanizmlarni yengilroq va ixcham qilib, biz yangi standartni yaratdik. Ushbu yangi standart chet elda biznesimizni kengaytirishga yordam beradi, — deydi JR Central kompaniyasining tezyurar poyezdlar boshqarmasi boshligʻi oʻrinbosari Masayuki Ueno 2019-yilda Yaponiyaning NHK telekanaliga bergan intervyusida.