Ushbu qurilish ishlari yakunlangandan soʻng koʻpchilikda mazkur koʻchalardan notoʻgʻri foydalanish holatlari, buning natijasida yoʻl transport hodisalari ham uchrab turibdi.
Quyida mazkur chorrahalarda transport vositalarining toʻgʻri harakatlanish tartibi bilan tanishishingiz mumkin:
- Yangi Qoʻyliq – Fargʻona yoʻli koʻchalari kesishmasi
- Yoʻnalish 1 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalarining oqimlari asosiy oqimlar hisoblanadi.
- YOʻnalish 1 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari yoʻnalish 3 boʻylab harakat qilish uchun, oʻng chiziqni mahalliy yoʻli (karmashka)ga qayrilishlari kerak, shunda ular yoʻnalish 5 boʻylab harakatlanadigan transport vositalarining asosiy oqimiga toʻsqinlik qilmaydi.
- Yoʻnalish 2 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari yoʻnalish 3 ga oʻtishlari yoʻki yoʻnalish 2 boʻylab qayrilishni amalga oshirishlari uchun ajratilgan 4-yoʻldan foydalanishlari kerak. Shunda ular yoʻnalish 1 va 2 da harakatlanayotgan transport vositalarining asosiy oqimiga toʻsqinlik qilmaydi.
2. A.Fitrat – Fargʻona yoʻli – M.Ashrafiy koʻchalari kesishmasi
- Yoʻnalish 1 va 3 - bu harakatdagi murakkablik va tartibsizlikni oldini olish uchun mahalliy yoʻl (karmashka)lar orqali ochilgan asosiy koʻchalardir.
- Yoʻnalish 3 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari yoʻnalish 2, 3, 4 boʻylab harakatni davom ettirish uchun mahalliy yoʻl 5 (karmashka) dan foydalanishlari kerak. Avtomobilni alohida svetofor bilan ajratilgan mahalliy yoʻl (karmashka)da kutish orqali asosiy koʻchadagi chalkashliklar oldi olinadi.
- Asosiy oqimga qoʻshilishni istagan, yoʻnalish 6 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari oldindan qayrilishni amalga oshirishlari va chorrahaga yetib boradigan transport vositalari faqat yoʻnalish 4 boʻylab harakatni tashkil etishlari mumkin boʻladi.
- Yoʻnalish 2 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari asosiy yoʻlga kirish imkoniga ega emas, ular mahalliy yoʻl (karmashka)larga qayta kirishlari kerak va nazorat qilinadigan keyingi kesishmalarda asosiy yoʻlga qoʻshilishlari lozim.
3. Ohangrabo – Fargʻona yoʻli– Munis koʻchalari kesichmasi
- Yoʻnalish 1 va 2 asosiy koʻcha boʻlib, ularga toʻgʻridan-toʻgʻri oraliq yoʻllardan (koʻchalar va yoʻllar) qoʻshilishlari mumkin emas, bu mahalliy yoʻl(karmashka)lar orqali taʼminlanadi. Mahalliy yoʻl(karmashka)lardan asosiy koʻchaga qoʻshilishni istagan transport vositalari mahalliy yoʻl (qarmashka)da joylashgan 5-yoʻl chetiga borib, yoʻl chiroqlari (svetofor)ning yashil chirogʻi yonishini kutib, soʻngra asosiy yoʻlga qoʻshilishlari kerak boʻladi. 5-yoʻl cheti borligi sabab, mahalliy yoʻl(karmashka)ning ikkita chizigʻida xech qanday toʻsiq boʻlmaydi.
- Yoʻnalish 2, 3 yoki 4 ga qaytish uchun asosiy koʻcha boʻylab, yoʻnalish 2 orqali harakatlanib kelayotgan transport vositalari asosiy koʻchadan alohida tartibga solinadigan mahalliy yoʻl(karmashka)ga kirishlari kerak, shundan soʻng, ular kerakli yoʻnalish boʻylab harakat qilishlari mumkin.
- Yoʻnalish 4 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari toʻgʻridan-toʻgʻri asosiy yoʻlga qoʻshila olmaydilar, shuning uchun ular mahalliy yoʻl(karmashka)ga erkin aylanishlari kerak boʻladi. Mahalliy yoʻl(karmashka)ga borganingizda, transport vositalari asosiy yoʻldan harakatlanayotgan oqim bilan kesishmaydi.
4. Fargʻona yoʻli – Jarqoʻrgʻon koʻchalari kesishmasi
- Ushbu kesishmada asosiy koʻcha boʻylab yoʻnalish 1 dan harakatlanayotgan transport oqimi toʻxtamaydi va harakatning uzluksizligini saqlaydi. Kesishma mahalliy yoʻl(karmashka)da svetofor bilan tartibga solinadi. Asosiy koʻcha boʻylab yoʻnalish 1 dan harakatlanayotgan transport vositalari harakatlanish yoʻnalishini oʻzgartirishi uchun mahalliy yoʻl 5 ga oʻtishlari, yoʻl chirogʻi (svetofor)ning yashil signalini kutishlari va undan soʻng, yon yoʻl boʻylab kerakli yoʻnalishda harakat qilishlari kerak boʻladi.
- Asosiy yoʻlni kesib oʻtishni istagan transport vositalari yoʻnalish 6 boʻylab asosiy oqimga erkin qoʻshilishlari mumkin. Ushbu qoʻshilishni osonroq bajarish uchun mazkur qismdagi yoʻl kengaytirildi va oqimga nazorat ostida qoʻshilishi mumkin boʻlgan mahalliy yoʻl ochildi.
- Yoʻnalish 3 boʻylab asosiy oqimdan chiqib ketish yoki yoʻnalish 4 boʻylab asosiy oqimga qoʻshilishni istagan haydovchilar asosiy yoʻlni kesib oʻtmaydigan, kengaytirilgan mahalliy yoʻl(karmashka)lar bilan yoʻlga qoʻshilishlari lozim.
5. Tolimarjon – Fargʻona yoʻli – Sayhun koʻchalari kesishmasi
- Ushbu kesishma uch tomonlama hisoblanadi
- Transport vositalari ushbu koʻcha boʻylab qayrilish yoki harakatni davom ettirishi uchun alohida mahalliy yoʻl(karmashka)lardan foydalanadi, bu esa chorrahada paydo boʻladigan tirbandliklarni bartaraf etadi.
- Yoʻnalish 1 boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari chorrahaga kirmasdan qayrilishni amalga oshirishlari mumkin, buning uchun asosiy yoʻl bilan toʻqnashuvlarning oldini olish uchun yonma-yon mahalliy yoʻl(karmashka)lar ochilgan.
- 1-koʻcha boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari oʻngga qayrilishlari uchun yoʻnalish 4 yoki 5 ga qoʻshilishlari kerak boʻladi va ular bir-biriga halaqit bermagan holda kerakli yoʻnalishda harakat qilishlari mumkin.
- 3-koʻcha boʻylab harakatlanayotgan transport vositalari yoʻnalish 6 va 8 ga oʻtishlari uchun mahalliy yoʻl 2 (karmashka) ga oʻtishi va svetofor yashil chirogʻini kutishlari, shundan soʻng harakatni davom ettirishlari kerak boʻladi.
- Yoʻnalish 7 boʻylab harakatlanuvchi transport vositalari, yoʻnalish 6 boʻylab erkin ravishda qayrilishi imkoniyati yaratilganligi sababli, chorrahada xech qanday tirbandliklar boʻlmaydi.
“Toshashahartransxizmat” AJ Axborot xizmati