Manfaatlar toʻqnashuvi, qimmat narxda tovar sotib olish yoki xizmat koʻrsatish asosan davlat xaridlarida kuzatilayotgani koʻrsatib oʻtildi.
Umuman, toʻgʻridan-toʻgʻri sotib olsa boʻladigan 50 dan ortiq tovar va xizmat turlari bor. Lekin birorta rahbar buni roʻyxatdan chiqaraylik, hamma tanlov qilib olsin, narx arzon boʻladi, degan taklifni bildirmadi.
Iqtisodiyot va moliya vazirligi, Hisob palatasiga parlamentning byudjetga masʼul qoʻmitalari bilan birgalikda toʻgʻridan-toʻgʻri xaridlarni 2 karra qisqartirish topshirildi. Yil yakunigacha sunʼiy intellekt yordamida davlat xaridlarida qonunga zid holatlarni aniqlash va oldini olish boʻyicha elektron tizimni ishga tushirish vazifasi qoʻyildi.
Shuningdek, bu borada Ekspert komissiyasi tuziladi. Ushbu komissiya ilgʻor tajriba asosida davlat xaridlarida tovarlarning oʻrtacha bozor narxlari koʻrinib turadigan elektron platforma yaratib, undagi maʼlumot yangilanib turadigan tizim qiladi.
Bunda, davlat xaridlarida sotib olinadigan tovar va xizmatlar narxi oʻrtacha bozor narxidan koʻpi bilan 20 foizdan oshmasligi shart. Ushbu talabni buzganlik uchun qonun bilan javobgarlik va jarimalar joriy qilinadi.
Byudjetdan tashqari mablagʻlar hisobiga olinayotgan tovarlarni ham tartibga solish vaqti kelgani taʼkidlandi. Byudjet va byudjetdan tashqari mablagʻ hisobidan asosiy vositalarni xarid qilish boʻyicha talablar kuchaytirilishi belgilandi.
Kelgusida davlat idoralarining xaridlarida mamlakatimizda ishlab chiqarilayotgan transport va mebelga ustuvorlik berish zarurligi qayd etildi.