Hozirgi kunda Buyuk Britaniyada 13,500 kishi ishlaydi, shu jumladan Shimoliy Uelsning Brougxton va Bristoldagi Filton asosiy obyektlarida rejalashtirilgan kesish ishlari keyingi yozda yakunlanishi kutilmoqda.
Airbusning taʼkidlashicha, Fransiyada 5000, Germaniyada 6000 ish oʻrinlari yaratiladi, ularning 900 nafari Ispaniyada, qolganlari dunyoning boshqa joylarida. Ushbu qaror soʻnggi oylarda tijorat samolyotlari biznesining 40 foizga pasayishi natijasida ishlab chiqarishni pasayishiga olib kelganidan soʻng qabul qilingan.
Kompaniyaning taʼkidlashicha, davlat tomonidan ushbu sektorni qoʻllab-quvvatlaganligi uchun minnatdorchilik bildirgan holda, 2025-yilgacha avtoulovlar darajasi COVID-19 dan oldingi darajalariga qaytmasligi ehtimoli mavjud.
Airbus bosh ijrochi direktori Guillaume Fauri shunday deydi: “Airbus bu sohada ilgari boshdan kechirgan eng ogʻir inqirozga duch kelmoqda. Hozirgacha koʻrgan choralarimiz ushbu global pandemiyaning dastlabki zarbalarini oʻzimizga singdirishimizga imkon berdi. Endi biz sogʻlom va global aerokosmik rahbar sifatida korxonamizni qoʻllab-quvvatlashimiz va inqirozdan chiqishimiz zarur. Bu voqelikka qarshi turish uchun biz yana-da keng qamrovli choralarni koʻrishimiz kerak.”
Inqiroz boshlanganidan beri Airbus aviakompaniyasida ish joylari qisqartirilgan. Buyuk Britaniyaning aerokosmik, mudofaa va xavfsizlik sektorlarini taqdim etuvchi savdo tashkiloti ADS, ushbu sohada tiklanishni qoʻllab-quvvatlash uchun yangi choralar “zudlik bilan” talab qilinishini aytdi.
“Bu shubhasiz global aerokosmik industriya duch kelgan eng ogʻir davr. Buyuk Britaniyadagi eng yirik tijorat aviatsiya kompaniyasi Airbus boʻlib, bizning aerokosmik sanoatimizning markazida turadi va oʻzining Buyuk Britaniyaning yuqori darajada integratsiyalashgan taʼminot zanjiri bilan yaqin aloqaga ega. Ushbu ogʻir yangiliklar oʻzlarining ishchilari va taʼminot tarmogʻining bir qismi sifatida ishlaydiganlar uchun noqulay boʻladi”,-dedi uning ijrochi direktori Pol Everitt.