Muallim ilmli, ma’rifatli yigit-qizlarni tarbiyalash, o‘quvchilarni turli sohalarga yo‘naltirish, uzluksiz ta’lim jarayonidagi islohotlarni ro‘yobga chiqarish, bilimli va malakali yangi avlod kadrlarini yetishtirish, xorijdagi ilg‘or tajribalarni chuqur o‘rganish, o‘qitish metodikasi, shakl va metodlarini qo‘llashga mas’ul shaxsdir.
Oʻqitish tizimining haqiqatda uzluksiz ishlashini taʼminlashda qanday omillar muhim? Oʻqituvchilar va taʼlim oluvchilar oʻrtasida yuqori darajadagi hamkorlikni qanday oʻrnatsa boʻladi? Qanday qilib pedagoglar mahoratini jamiyat va xalq ishonadigan yuqori darajaga olib chiqish mumkin?
Ko‘zim bilan ko‘rib, bevosita guvohi bo‘lmagunimcha, Finlyandiyaning dunyo e’tirof etayotgan o‘qitish tizimi haqidagi tasavvurim notugal edi.
Ayni vaqtda Helsinki shahrida “Ta’limda Finlyandiya tajribasini joriy qilish” mavzusiga bag‘ishlangan davra suhbati bo‘lib o‘tmoqda.
Joriy yil 22-fevralda Toshkent shahrida Savdo-iqtisodiy va ilmiy-texnik hamkorlik boʻyicha Oʻzbekiston-Finlyandiya hukumatlararo komissiyasi (HK)ning 5-yigʻilishi boʻlib oʻtdi.
Ota-onalar xohishiga ko‘ra bolalar 3 yoshgacha oila davrasida qolishi mumkin, ammo aksariyat hollarda ota-onalar mehnat faoliyati bilan band bo‘lganligi sababli erta yoshdan MTTlarga farzandlarini berishadi.
Shu kunlarda A.Avloniy nomidagi milliy-tadqiqot institutining bir guruh mutaxassislari Finlandiyada bo‘lib turibdi.
Yurtimizda barcha sohalar qatori xalq ta’limi sohasidagi ijobiy o‘zgarishlar tabora jadal tus olayapti. Bevosita davlatimiz rahbari tashabbusi bilan rivojlangan davlatlar tajribalari o‘rganilib, umumta’lim maktablarida amaliyotga tatbiq etilmoqda.